Ekonomi

OVP mobilya ihracatında umutları artırıyor

Fiyat rekabet gücünün kaybı nedeniyle yıl genelinde pazar kayıpları yaşandığını kaydeden Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB) Başkanı Onur Kılıçer, şunları söyledi: “Uygulanan para politikasının ardından açıklanan Orta Vadeli Program (OVP) ile gelecek yıla dair umutlarımız arttı ve döviz kuru ihracatçıyı rahatlatacak noktaya geldi. Amacımız, pazarımızı büyütürken hedef pazarlardaki payımızı da artırmak. çeşitlilik. Bu noktada dünyanın en büyük ithalatçısı olan ABD’ye odaklandık”söz konusu.

Türkiye’nin ağustos ayındaki ihracatı yüzde 1,6 artışla 21,6 milyar dolara yükseldi. Türkiye’de mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörünün ihracatı yüzde 7,1 düşüşle 678 milyon 979 bin dolara ulaştı. Bölüm, Türkiye’nin toplam ihracatından da yüzde 3,7 pay aldı.

AKAMİB, AĞUSTOS AYI İHRACATINA GÖRE YÜZDE 8,8 AZALIŞLA 71 MİLYON 66 BİN DOLAR İHRACAT GELİRİNE ULAŞTI

Yılın ilk 8 ayında Türkiye’nin toplam kesim ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,5 azalarak 5 milyar 265 milyon 502 bin dolara ulaşırken, AKAMİB’in ihracatı ise yüzde 8,7 azalarak 562 milyon 417 bin dolara ulaştı.

AKDENİZ’İN İHRACATINDA EN BÜYÜK 10 PAZARDAN 8’İ BÜYÜDÜ

Ağustos ayında sektörün Türkiye’den yaptığı ihracatta en başarılı pazar 88,7 milyon dolarla Irak oldu. Irak sırasıyla; Bunu İsrail, İngiltere, ABD ve Almanya takip etti. İlk 10 pazarın ortasında en dikkat çekici artış yüzde 10 ile Libya’ya yapılan ihracatta kaydedildi.

AKAMİB’in ağustos ayı ihracatında Irak birinci sırada yer aldı. 16 milyon dolar ihracat yapan Irak sırasıyla; Bunu Almanya, İsrail, Romanya ve ABD takip etti. İlk 10 pazar arasında en dikkat çekici ihracat artışları yüzde 81,9 ile Bulgaristan’a, yüzde 45,5 ile Almanya’ya ve yüzde 44 ile Hollanda’ya görüldü. İlk 10 pazarın 8’inde ihracatta artış dikkat çekerken, İsrail ve Libya’da düşüş yaşandı.

KILIÇER: “OVP 2024 UMUTLARIMIZI ARTIRDI”

Ağustos ayı değerlendirmesini yapan AKAMİB Lideri Onur Kılıçer, “Türkiye genelinde ihracatımızda hem büyüklük hem de değer olarak bir azalma var. Bunun temel nedeni döviz kurunun uzun süre yatay kalması ve buna paralel ilerlemeyerek fiyat rekabetçiliğinden uzaklaşmamızdır. Enflasyon Diğer bir neden ise küresel mal ticaretindeki talep daralmasıdır Uygulanan para politikası ile Döviz kurunun ihracatçıyı rahatlatacak noktaya gelmesinin ardından açıklanan Orta Vadeli Program ile gelecek yıla dair umutlarımız arttı. İhracata yönelik sürdürülebilir bir büyüme ortamı yaratacak program değerli. İhracatçıların finansmana erişimini kolaylaştıracak yeni temellere de ihtiyaç var. Ekonomi yönetimimiz bu konuda gerekli adımları atacaktır. İnanıyoruz.”söz konusu.

ABD’DEN ALINAN PAYI ARTIRMA HEDEFİ

Ana ihracat pazarları olan Almanya ve Fransa gibi ülkelerde ihracat artışının devam ettiğini kaydeden Kılıçer, şöyle konuştu: “Hedefimiz pazar çeşitliliğimizi artırmakla birlikte, hedefimiz pazarlardaki payımızı artırmak. Bu noktada dünyanın en büyük ithalatçısı olan ABD’ye odaklandık. Bu pazarda elde edeceğimiz güç, önümüzü açacak. Amerika kıtasının kapıları bizim için. Bu pazardaki çalışmalarımızı artırarak Türk mobilyasını tanıtmaya devam edeceğiz.”İfadelerini kullandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu